Skip to content

Seduïts pels ultrabooks (1a part de 2)

28/09/2012

Enguany he estrenat ultrabook. Sabia que m’afiliava a una categoria de producte molt prometedora però, per molts que fossin els avantatges que m’havien avançat sobre aquests equips, no va ser fins que vaig tenir a les mans el meu ultrabook que em vaig convertir en un entusiasta. Hi ha productes que enamoren només tenir-los en les nostres mans. L’ultrabook és un d’ells. És provar-lo i comprar-lo. És clar, aquest és el millor compliment que podem fer a qualsevol tecnologia.

La meva passió té molt a veure amb l’enorme capacitat de l’ultrabook de satisfer totes les meves necessitats. A causa de les meves responsabilitats a Ticnova -porto la direcció comercial i de màrqueting-, els viatges són continus. Tingueu present que el nostre grup integra més de 500 botigues. I tingueu també present que tractem amb molts fabricants. Prop de la meitat del temps el passo a la carretera, per dir-ho d’alguna forma. Per això el pes poma de l’ultrabook em va seduir tant. Els ultrabooks, portàtils ultralleugers impulsats per Intel, ofereixen les mateixes prestacions que un portàtil convencional, però amb menys de la meitat de pes. A més, l’autonomia de la bateria és molt més gran (fins a set o vuit hores sempre i quan no espremem l’equip). El meu ultrabook, un Asus d’11 polzades, pesa un kilogram. En to de broma, quasi podríem dir que hi ha gent que porta a la cartera més pes que això.

Ja sabem que molts consumidors compren un portàtil i després a penes el mouen del lloc -només el mouen perquè l’hi doni l’aire quan arriben les vacances-. Molts cops, en aquesta decisió de compra pesa molt el poc espai que ocupen i el per si de cas: “per si de cas em fa falta anar d’aquí a allà amb l’ordinador a l’esquena”. El cert és que el 80% d’aquells que compren un portàtil l’hi acaben donant funciones d’equip de sobretaula. Jo em trobo en el 20% restant. En el meu cas, un prtàtil, per compacte que fos, no acabava de cobrir totes les meves expectatives. Bé, això no ho vaig saber fins que vaig encendre per primer cop el meu ultrabook. Com deia abans, molts productes de tecnologia només s’aprecien quan els toquem i els posem a prova.

[Aquest post tindrà la seva continuació i conclusió en una nova entrada d’aquí a uns dies]

Alfonso Ruiz

Director comercial i de màrqueting de Ticnova