Skip to content

Panorama: Samsung observa les passes d’Apple

18/07/2014

apple-samsungQueden molt llunyans els anys 90, quan la coreana Samsung era una marca que passava per seriosos problemes financers i d’imatge. En aquells temps, Apple també passava dificultats, en part per la sequera d’idees a la qual s’havia arribat després de l’expulsió d’Steve Jobs de l’empresa el 1985 (com tots sabem, Jobs va tornar al cap d’uns anys, el 1997). Però amb el nou mil·lenni, les coses van ser molt millor per a ambdues ensenyes. La marca de la poma va ser la que va pegar fort abans, amb l’exitós llançament de l’iPod, amb els portàtils MacBook, amb l’iPhone i amb l’iPad. Samsung venia per darrere amb molta força, amb un espectacular creixement en smartphones i tauletes, sobretot durant aquests últims anys.

La rivalitat entre les dues marques és notícia a la premsa tecnològica, dia sí i dia també. Aquesta setmana The Inquirer escrivia sobre Els plans de Samsung per contrarestar la compra de Beats per Apple. De tots és sabut que a Samsung li agrada tocar tots els pals i no quedar estancada en un sol tipus de productes. El gegant coreà s’estén per tot tipus de dispositius i ara vol oferir el mateix que Apple aporta al mercat després de comprar Beats. I és que poc ha trigat la marca coreana a llançar la seva pròpia gamma d’auriculars premium, ja disponible als Estats Units.

I ja que estem parlant d’Apple, cal ressaltar un altre article de The Inquirer sobre l'”obsessió pel detall” de la marca nord-americana. La qualitat en el disseny ha estat des del primer dia una de les senyes d’identitat d’Apple, arribant a extrems de vegades exagerats per part del seu cofundador Steve Jobs, però molts d’aquests grans detalls són en realitat tan petits que en moltes ocasions passen desapercebuts per a la gran majoria dels usuaris “.

Durant aquesta setmana hem prestat atenció a un altre dels gegants tecnològics, Microsoft, que només té el 14% del mercat de dispositius mòbils, segons ens expliquen a FayerWayer. I també ens hem fixat en Intel, que ha millorat els seus resultats i que ha evidenciat la recuperació del mercat de l’ordinador de sobretaula. Ens ho expliquen a FayerWayer.

Ja sabem el filó que suposen les Apps per als dispositius mòbils. Doncs , Google vol que puguem crear apps per a Android i ens ajuda amb un curs gratuït, ens expliquen a Adslzone.net. “La companyia de Mountain View, amb el seu sistema operatiu mòbil Android, lidera el panorama internacional amb superioritat pel que fa a Microsoft i Apple. Tot i això, Apple continua, amb el seu SO mòbil iOS, sent la plataforma més cridanera per a desenvolupadors. Per això, Google s’ha associat amb Udacity per a la creació d’un curs per a nous desenvolupadors d’Android .