Skip to content

Panorama: Mites sobre nens i tecnologia

14/06/2013

infantilInteressantíssim estudi el que publiquen les investigadores Lydia Plowman i Joanna McPake sobre els mites i mitges veritats que haurien construït els adults sobre la relació entre nens i tecnologia. La investigació, que ha estat recollida per la revista Chilhood Education, la podeu consultar en anglès en el següent enllaç d’internet. Pels que no tingueu ni temps ni ganes de llegir tot l’estudi, o senzillament no domineu la llengua de Shakespeare, us recomanem que llegiu l’article que ha publicat al respecte una blocaire de tecnologia d’El País. Una de les conclusions que domina l’estudi és que la tecnologia no és tan totpoderosa com ens pensem, que els nens van a la seva i que no sempre és tan cert allò de que un nen (nadiu digital) sap utilitzar millor un mòbil o una tauleta que el seu pare (immigrant digital). Durant un any, les investigadores van observar el comportament de nens d’entre tres i quatre anys amb mòbils, tauletes i videoconsoles. En total, s’identifiquen set mites que s’encarreguen de desmuntar o de criticar, a partir de l’observació empírica dels petits.

Canviant totalment de tema, ens crida l’atenció la incorporació dels processadors d’Intel en les tauletes de Samsung. Dos gegants uneixen esforços per millorar una categoria de producte cada vegada més rellevant. Ens ho expliquen a ChannelPartner. “Els processadors Intel Atom”, podem llegir, “han estat dissenyats i optimitzats per oferir una experiència molt ràpida executant aplicacions, una navegació web de gran agilitat, espectaculars gràfics 3D, funcions de cambra avançades i experiències de vídeo HD, tot això amb una gran eficiència energètica, per gaudir d’una autonomia excel·lent “.