Skip to content

Panorama: Els nadius digitals

31/05/2013

nativo_digitalCom ensenyar als menors un bon ús d’internet? Així titula ITespresso un article per a la reflexió. “L’educació dels més joves és fonamental per evitar els possibles riscos d’un nou estil de vida”, podem llegir. Segons les últimes dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el 97% dels nens de 13 anys fan servir internet. La tecnologia és tan bona o tan dolenta com l’ús que se li doni, vénen a dir els experts. Es tracta d’una qüestió que està d’actualitat, perquè els menors són més febles davant els riscos de trencament de la privacitat que tenen les noves tecnologies.

Els usuaris més joves de qui venim parlant són nadius digitals: van néixer quan internet era una realitat. La resta de la població, els que ja tenien ús de la raó quan internet va començar a aconseguir un impacte important en les nostres vides, van descobrir que enviar un mail era moltes vegades més còmode i eficaç que fer una trucada de telèfon. Venien d’un món sense Google ni Apps per al telèfon intel·ligent. Procedien d’una era en què enviar unes fotos o documentació a algú equivalia a apropar-se a una bústia o a dur a Correus o a una empresa especialitzada un sobre o un paquet. Alguns, com Robin Sloan, de 32 anys, han desfet part d’aquest camí, com podem llegir en l’interessant article d’El País: Cures de desintoxicació d’aparells. “Es podria pensar que és un ludita incapaç de comprendre les noves tecnologies. Utilitza un vell telèfon Nokia amb una aplicació principal: realitzar trucades. Pren notes amb bolígraf i quadern i llegeix llibres impresos en paper “. Doncs res més lluny de la realitat: Sloan ha treballat en gegants tecnològics i té empresa a Silicon Valley, però vol recuperar una mica del seu temps fugint del bullici de les Apps i les xarxes socials. Un retorn, per tant, als temps analògics que bona part de la societat ha deixat enrere.

Portàtils amb tecnologia tàctil
Destaquem també les bones perspectives per a alguns segments del mercat dels portàtils per la popularització de la tecnologia tàctil. Segons la firma d’investigació DisplaySearch, els portàtils amb pantalla tàctil es beneficiaran d’un augment de vendes del 48% el 2014. Ens ho expliquen a la web d’ITespresso.