Skip to content

Panorama: El protagonisme de les ‘cookies’

22/01/2016

cookies_navegadorLes cookies d’internet, que durant dues dècades havien passat més o menys desapercebudes per al gruix d’internautes, han cobrat protagonisme aquests últims temps, pels avisos que els llocs web han d’emetre de forma obligatòria sobre la seva política en la matèria. Però, què són les cookies? Tlife.guru ha elaborat un divulgatiu article sobre l’assumpte, i ens ofereix una senzilla definició per als menys posats en el tema: “Es tracta de fitxers que s’emmagatzemen en l’equip de l’usuari (PC, portàtil, tauleta, mòbil …) amb la finalitat de recordar les seves preferències la propera vegada que accedeixi a aquesta mateixa web. En altres paraules, gràcies a això es tindran en compte les nostres experiències anteriors en un lloc web específic per oferir-nos un servei més personalitzat i un contingut optimitzat en funció dels nostres hàbits.Lectura més que recomanable, per conèixer la utilitat de les galetes i els drets que ens assisteixen.

Aquesta setmana també ens ha cridat l’atenció un article de Fayerwayer.com sobre la relació que tots sabem que guarden les xarxes socials i la televisió. Són moltes les persones que veuen el seu programa favorit amb la tauleta o mòbil a la mà, fent comentaris sobre el que veuen a la tele a les xarxes socials: Twitter, Facebook … Doncs bé, “Nielsen s’ha associat amb Facebook per mesurar la valoració dels programes de TV, a través de xarxes socials, creant el Social Content Ratings”, segons ens expliquen a FayerWayer.com. És ben clar que la forma de consumir continguts és cada vegada més complexa, el que exigeix ​​adaptar la forma de mesurar aquest consum i el seu impacte.

I seguim escrivint sobre internet i la seva cada vegada més gran capacitat de crear socialització i comunitat. Spotify, ens diuen en Elpais.com, “es fa més social”. La companyia de música en streaming ha adquirit dos joves empreses per millorar el seu coneixement de l’usuari.

Sens dubte, els nostres més remots avantpassats no entendrien les tendències que fan que el món físic i el virtual conflueixin com ho estan fent ara. Cada vegada desenvolupem més part de la nostra activitat social i de relació a través de plataformes i eines d’internet. Seguirem informant sobre aquesta tendència de llarguíssim recorregut!