Skip to content

La Col·lecció BEEP d’Art Electrònic, convidada per segon any consecutiu al festival Ars Electronica

26/08/2019
proto-viva-ars-electronica

La Col·lecció BEEP d’Art Electrònic serà present en l’Ars Electronica Festival de Linz (Àustria). El fons d’obres d’art de BEEP, de referència a Europa, participarà com a col·lecció convidada per segon any consecutiu.

El festival tindrà lloc entre els dies 5 i 9 de setembre. És la principal cita del món en media art i art electrònic. En aquesta trobada s’atorguen els premis més prestigiosos del sector, els Ars Electronica Prix. Amb aquesta edició anual, l’Ars Electronica Festival celebra el seu 40 aniversari.

ars-electronica

Mostra de “bioart expandit”

Les peces seleccionades del catàleg de BEEP s’exhibiran en el marc d’una mostra de “bioart expandit”. Entre aquestes obres, hi sobresurten un eixam de cuques de llum electròniques, una instal·lació sonora controlada per una comunitat de meduses i una aproximació al concepte del retrat humà.

Segons els responsables de la Col·lecció BEEP, “el retrat s’aborda a través d’un sistema de representació de la cara que es basa en la mirada de l’observador”.

proto-viva-ars-electronica

Les obres de BEEP, al PostCity, l’espai més vibrant del festival

Els assistents trobaran les obres de la Col·lecció BEEP al Gallery Space del PostCity, l’espai més vibrant del festival. El mític PostCity és l’antic i gegantí edifici de correus de Linz.

El paper de l’ésser humà al planeta, en qüestió

El director de la Col·lecció BEEP d’Art Electrònic, Vicente Matallana, posa en context la participació del fons artístic amb seu a Reus.

“La nostra proposta expositiva estableix un concepte expandit de bioart, que qüestiona el paper de l’ésser humà al planeta i la seva interacció amb l’entorn, tant proper com llunyà, tant terrestre i aquàtic com còsmic”

eclipse-beep-ars-electronica

Obres emblemàtiques i obres d’artistes emergents

La Col·lecció BEEP serà representada per quatre obres. Es tracta d’una de les peces més emblemàtiques del fons, Luci, sin nombre y sin memoria, del català José Manuel Berenguer, i de les tres adquisicions més recents.

  • Aurelia 1 + Hz / proto viva generator, de l’artista eslovena Robertina Šebjanič
  • The Wall of Gazes, dels argentins Mariano Sardón i Mariano Sigman. Obra guanyadora del Premi ARCO-BEEP d’Art Electrònic 2019
  • Eclipse II, de la grega Félicie d’Estienne d’Orves

A Linz, el fons BEEP també exposarà tres obres noves d’artistes emergents. Aquests treballs artístics són el resultat del primer programa de producció fet en col·laboració amb el Centre de Producció Independent HANGAR i la NewArtFoundation de Barcelona. Aquestes tres obres de creadors emergents són:

  • Psycho TRANCE // K-Hole, l’alemany Kenneth Dow
  • Paintball Techniques, de l’argentí Patricio Rivera
  • post-window, de la colombiana Lina Bautista i el mexicà Iván Paz

Vicente Matallana, a la taula de debat sobre el col·leccionisme de bioart

La presència de la Col·lecció BEEP en l’Ars Electronica Festival es completa amb la participació del seu director, Vicente Matallana, en una taula de debat. Es tracta de la taula Paradoxes and Obstacles in maintaining and staging alive Biomedia art. En català, ho podem traduir com a Paradoxes i obstacles per mantenir i exposar el bioart viu.

Aquest espai d’anàlisi i debat tindrà lloc el diumenge 8 de setembre. A més de Matallana, també hi participaran altres experts. Seran també a la taula l’investigador de la Universitat de Fudan (Xangai, Xina), Jo Wei; els artistes Paul Vanouse, Marta de Menezes i Robertina Šebjanič; i l’investigador de les interaccions entre art, tecnologies i estètiques híbrides, Jens Hauser (França / Dinamarca), com a moderador.

En el debat, centrat en la preservació del bioart, Matallana qüestionarà el model de col·leccionisme més adequat per deixar un llegat d’obres d’aquest tipus. I ho farà a partir de la constatació que la matèria viva, excepte en comptades ocasions, és perible.

proto-viva-ars-electronica

40 aniversari d’Ars Electronica

El festival celebra el seu 40è aniversari amb l’edició més àmplia de la seva història. El títol d’enguany és Out of the Box. The midlife crisi of the digital revolution.

Al llarg de cinc dies, es farà més de 500 activitats, entre mostres, tallers i events de tota mena. Tot això tindrà lloc en 16 espais al voltant del centre neuràlgic, l’emblemàtic PostCity.

L’exposició FACES atrau gairebé 49.000 visitants

Fins al 6 d’octubre, una part important de la Col·lecció es pot veure a l’exposició FACES. Un diàleg entre la Col·lecció d’Es Baluard i la Col·lecció BEEP d’Art Electrònic. L’exhibició es pot admirar a Es Baluard, el museu d’art modern i contemporani de Palma de Mallorca.

FACES, que es va inaugurar el passat 30 de gener, ha atret gairebé 49.000 visitants. De fet, és una de les exposicions més visitades dels 10 anys d’història d’Es Baluard.

Biennial of Moving Image de Frankfurt i Mobile Week Barcelona 2019

En l’últim any, BEEP ha estat col·lecció convidada a Biennial of the Moving Image de Frankfurt i a l’exposició La nostra senzilla relació amb la tecnologia. La Mobile Week Barcelona 2019 va organitzar aquesta mostra com a estrella del programa cultural paral·lel a la fira.

robot-artista-ars-electronica