
BEEP i PCBOX, les cadenes d’informàtica i tecnologia del grup Ticnova que lideren el mercat a Espanya, van celebrar la seva convenció anual a Madrid, el cap de setmana dels passats dies 21 i 22 d’octubre. La cita va aplegar bona part dels prop de 400 establiments de les cadenes del grup Ticnova a l’Hotel Marriott Madrid Auditorium. Així mateix, també va convocar a 55 marques de referència, que van compartir novetats i coneixements al showroom tecnològic de Ticnova, un esdeveniment de gran arrelament en el mercat espanyol de productes i serveis informàtics i de tecnologia.
L’eslògan de la trobada, #CargandoElFuturo, va fer referència al model de punt de venda que s’està construint, més adaptat a les noves necessitats i tendències del mercat.
El director general de Ticnova, Joan Ballester, va dedicar la conferència inaugural a traçar les línies mestres del que ha de ser la botiga del futur. Amb un consumidor que cada vegada vol conèixer millor el producte i que desitja una connexió emocional més gran en el decurs del procés de compra, s’imposen punts de venda renovats. L’usuari demana unes botigues amb més exposició de producte i amb més oportunitats perquè el client experimenti (toqui, manipuli, gaudeixi) l’equip o dispositiu tecnològic que pretén adquirir.
Joan Ballester va donar per finalitzat el procés d’integració dels establiments de l’antiga PCCoste, de Ticnova, en les cadenes BEEP i PCBox. A més, va subratllar la importància de la unitat estratègica de les botigues físiques i de la botiga online.
El director comercial de Ticnova, Alfonso Ruiz, va presentar la campanya de Nadal de les cadenes. Es va centrar en les principals novetats de producte i va donar el tret de sortida a un negoci que es posarà en marxa la setmana que ve: la venda d’smartphones recondicionats (refurbished) de les prestigioses marques Apple i Samsung.
La comercialització de mòbils d’alta gamma, de segona mà i amb totes les garanties, es dirigeix a un creixent espai del mercat. Es tracta d’una demanda, integrada en bona part per joves, que aprecia els smartphones de qualitat però que, al mateix temps, es mostra sensible al factor preu.