Skip to content

BEEP i la força de l’optimisme

12/11/2012

BEEP, la cadena de franquícies d’informàtica líder a Espanya, ha celebrat la seva convenció número 22: “BEEP Meeting 2012”. Aquestes jornades, que van tenir lloc el 21 i 22 d’octubre a l’Hotel Meliá Avenida América, a Madrid, van comptar amb una àmplia representació dels franquiciats, més de 200 de tot Espanya, i de les principals companyies del sector tecnològic.

“La força de l’optimisme” va ser el lema amb què Joan Ballester, director general de Ticnova, grup al qual pertany BEEP, va tancar la primera jornada de conferències, xerrades tècniques i presentacions de producte. Com ell mateix va indicar als franquiciats, “em sento optimista perquè hi ha moltes oportunitats a l’exterior”. És per això que va recomanar “aixecar la vista, els ànims i posar-se a treballar”, però sobretot “seguir 5 principis bàsics basats en el sentit comú, que resulten molt eficaços i que depenen exclusivament d’un mateix”, va manifestar Ballester: “Actuar amb actitud positiva, creure en el que fem i som, agressivitat i rapidesa, transformar-se en emprenedors i tenir confiança “. Ballester també va voler recordar que no estan sols, que a Ticnova tenen tot un equip humà que els donarà suport, serà al seu costat i “així sortirem junts d’aquesta situació”, va concloure.

Conferències, xerrades tècniques i presentacions de productes
Durant la tarda es van realitzar diverses activitats formatives per als assistents: presentacions de productes, conferències, xerrades tècniques … La primera conferència va anar a càrrec del cap de vendes de la cadena, Albert Fernández-Reyes, qui va ser l’encarregat de donar la benvinguda als assistents a la trobada, així com de presentar les diferents sessions amb què comptaria la jornada de treball.

Fernández-Reyes va voler animar els presents afirmant que “BEEP va tancar l’any 2011 amb bons resultats, per sobre de les vendes del mercat”. No obstant, els va recordar que “hem de tirar del carro i treballar, treballar i treballar amb il·lusió”. El cap de vendes de BEEP no va voler acabar la seva conferència sense abans donar unes recomanacions per estimular les vendes, sobretot de cara a la campanya de Nadal: “Ampli estoc, ofertes exclusives, productes exposats sense packaging, vendes creuades, etc”.

El segon en parlar va ser Alfonso Ruiz, director comercial i de màrqueting de Ticnova, qui va explicar els nous projectes amb què compta l’ensenya BEEP: la venda online, el nou programa de gestió, la nova plataforma logística i la nova imatge de les botigues. Una nova imatge per a les botigues BEEP, adaptable a les existents, amb la qual es pretén “augmentar la facturació, millorar la rendibilitat en el punt de venda i millorar la comunicació visual i dels productes”, va explicar Ruiz. Sobre la botiga online de BEEP, posada en marxa recentment, el director comercial i de màrqueting va voler destacar que el seu llançament és perquè “hi ha un 40-50% de la població a la qual no arribàvem, és per això que la situació requeria d’aquest nou sistema per estar més a prop dels usuaris “.

La sessió sobre “Màrqueting 2.0”, la va fer Jesús Ferré, responsable del màrqueting digital del grup. Hi va voler parlar de les estratègies de màrqueting online que la cadena ha posat en marxa tant a nivell de punt de venda com a nivell de continguts (pàgina web, blog …). Ferré va aprofitar la trobada per a presentar al conjunt de franquiciats el nou canal de BEEP a Youtube, “BEEP Comedy”.

La reunió de treball també va acollir les presentacions dels ultrabooks d’Intel, l’evolució d’aquests i la tercera generació dels seus processadors, les novetats d’HP per al proper any, i el nou Windows 8, així com el Microsoft Office 2013.

18 franquiciats BEEP celebren el seu desè aniversari
Durant la convenció, com és habitual any rere any, la cadena va voler premiar aquells franquiciats BEEP amb una llarga trajectòria professional en el grup. Concretament, 18 franquiciats de diversos punts de la geografia espanyola van rebre el pin d’or que la cadena atorga a aquells que compleixen el seu desè aniversari amb l’ensenya.

Aquests 18 franquiciats se sumen als més de 100 franquiciats que ja porten més de 10, 15 i fins i tot 20 anys pertanyent a BEEP. Un fet que reafirma la cadena BEEP com la cadena de franquícies d’informàtica líder a Espanya, amb 300 punts de venda i més de 25 anys en el sector.

El showroom amb els fabricants
Una de les activitats que any rere any genera més expectació és el showroom amb els fabricants. Un cop més s’ha comptat amb la presència d’una trentena de les principals marques tecnològiques del sector: HP, Microsoft, Intel, Asus, Acer, Epson, Sony, Canon, Brother, Western Digital i Logitech, entre moltes altres. Mitjançant aquesta iniciativa, cada proveïdor ha tingut l’oportunitat d’exposar els seus productes i serveis a través de presentacions en els seus estands i d’atendre personalment als seus clients, al mateix temps que els propietaris de les botigues BEEP han pogut expressar les seves inquietuds i conèixer els productes i novetats existents per a les properes campanyes, sobretot la de Nadal.

L’event també va acollir el segon campionat de pàdel BEEP. Aquest post és il·lustrat per una imatge dels participants.