Skip to content

Panorama: El cost del software pirata

08/03/2013

pirateriaMicrosoft ha publicat les conclusions d’un estudi sobre els alts costos del programari pirata per als consumidors en termes de temps i de diners. IDC, consultora a la qual es va encarregar aquest treball, ha analitzat llocs web i xarxes d’intercanvi d’arxius, i ha entrevistat a 2.077 consumidors i 258 gerents de tecnologies de la informació en diversos països. Softone es va fer ressò de l’estudi: “Els consumidors [de tot el planeta] inverteixen 1,5 mil milions de hores, a més de 22 mil milions de dòlars en la recerca, identificació i reparació dels efectes que provenen del malware. Les empreses també gasten i inverteixen moltíssims diners en això, ja que en tot el món i segons l’estudi d’IDC, s’inverteixen 114.000.000.000 de dòlars en enfrontar aquestes l’impacte dels atacs i ciberatacs que provenen de tot tipus de malware, virus i solucionar els problemes derivats d’ells”.

Canviem de tema. Els auguris per a determinades categories de producte són molt positius. Així titulava fa uns dies DealerWorld, amb dades a la mà sobre un futur cada vegada més popular per als tablets: El 55% dels consumidors online europeus tindrà una tauleta el 2017. Segons explica aquest mitjà online, “2012 va ser un any decisiu per a les tauletes, ja que el percentatge de consumidors en línia propietaris d’una tauleta va ascendir al 14 per cent, xifra que està previst es quadruplicarà d’aquí a 2017. Segons Forrester, les tauletes guanyen popularitat entre el públic juvenil”. Reineke Reitsma, director d’investigació de Forrester i coautor de l’informe, defineix així l’atractiu d’aquests dispositius: “Com que és més gran que un smartphone i més manejable que un PC portàtil, tendeix un pont entre aquests dos dispositius, el que permet als consumidors entretenir-se i mantenir-e informats “.

Més bones notícies. Segons IHS iSuppli, les vendes d’ultrabooks i altres portàtils ultrafins es triplicaran enguany. DealerWorld enumera els següents factors d’èxit: “l’esperada caiguda de preus, unida a característiques com ara una bateria de major durada, un format convertible en tauleta i una atractiva pantalla tàctil”.

Altres categories de producte, com les càmeres de fotos digitals, sembla que han perdut una mica de força, per la irrupció dels smartphones, que incorporen càmera digital. El nostre expert, Albert Loran, escriu que les càmeres que porten els smartphones no arriben a la sola de les sabates de les càmeres digitals. No us perdeu l’article Llarga vida a les càmeres digitals.