Skip to content

La Col·lecció BEEP d’Art Electrònic, convidada a Ars Electronica

14/09/2018
ars-electronica

La Col·lecció BEEP d’Art Electrònic va ser una de les protagonistes de l’última edició del festival Ars Electronica, que s’ha celebrat entre els dies 6 i 10 de setembre a la ciutat austríaca de Linz. El fons artístic impulsat per la cadena d’informàtica de proximitat BEEP va ser col·lecció convidada d’aquesta trobada, la més important en l’àmbit de l’art tecnològic.

A Linz es va poder veure una de les últimes incorporacions al catàleg artístic de BEEP, obra de l’artista britànic Paul Friedlander. Es tracta de l’últim treball d’aquest creador, la instal·lació Tycho; Test One. La creació consisteix en un monòlit de ciment lumínic, un nou material desenvolupat pel centre tecnològic Eurecat per a l’empresa de mobiliari urbà Escofet, amb el qual l’artista ha pogut treballar en primícia.

paul-friedlander-ars-electronica

Friedlander, guanyador dels premis ATA

Friedlander és el guanyador de la primera convocatòria del Programa ATA per a la creació i formació artística amb tecnologies avançades. L’entitat impulsora d’aquests premis és New Art Foundation, una fundació agermanada amb la Col·lecció BEEP d’Art Electrònic.

L’objectiu d’aquesta convocatòria és “connectar a artistes, científics i tecnòlegs perquè convergeixin el mètode científic amb el mètode artístic, generant noves línies de coneixement que culminin amb el desenvolupament d’una obra d’art”.

L’artista britànic va crear la seva obra a Eurecat, el Centre Tecnològic de Catalunya. Aquest centre es dedica sobretot a les activitats de recerca, desenvolupament i innovació en els àmbits de la comunicació, les noves tecnologies i materials.

Friedlander compta amb una trajectòria de més de dues dècades investigant tota mena de tecnologies i procediments. L’objectiu és fer de la llum una matèria mal·leable i flexible que pugui adquirir qualsevol forma i volum.

L’artista és llicenciat en física i matemàtiques per la Universitat de Sussex (Regne Unit). Una dada rellevant a destacar és que el seu tutor personal, Anthony Leggett, va resultar guardonat amb el Premi Nobel pel seu treball sobre la superfluïdesa.

paul-friedlander

Més obres de BEEP presents al festival

A més, els assistents a Ars Electronica van poder admirar les següents obres propietat de la Col·lecció:
Gust (2017) de Daniel Canogar. Animació generativa que reacciona en temps real a la direcció i intensitat del vent de la ciutat de Madrid.
Try Not To Think So Much (2018) d’Eugenio Ampudia. Obra guanyadora de la XIII Edició del Premi ARCOmadrid / BEEP d’Art Electrònic (2018).
The perpetual Storytelling Apparatus (2008) de Julius Von Bismarck i Benjamin Maus. Obra guanyadora de la V Edició del Premi ARCOmadrid / BEEP d’Art Electrònic (2010).

Per poder donar una visió més completa de la Col·lecció BEEP al festival Ars Electronica, es van organitzar dues taules rodones i una visita guiada a càrrec del director de la Col·lecció BEEP, Vicente Matallana, que va estar acompanyat pel comissari de Gallery Spaces del festival, Christl Baur.

Les taules rodones van tractar, respectivament, sobre “la situació menys visible del mercat d’art tecnològic enfront del mercat d’art contemporani global” i sobre “la conservació de l’art tecnològic”.