Skip to content

Ja ets fan dels eSports?

01/11/2017
eSports

eSportsFa uns anys vam saber que el volum de negoci anual de la indústria del videojoc superava al de la indústria cinematogràfica. El veterà i totpoderós Hollywood va veure com el jove sector que va néixer amb rudimentàries consoles i primaris ordinadors personals a principis dels 80, es pujava a la part més alta del podi.

Avui bona part del temps lliure orbita al voltant de potents PCs dissenyats per a la millor experiència de joc, accessoris de tot tipus, esdeveniments multitudinaris i vibrants retransmissions. Revolucions tecnològiques com la realitat virtual només fan que donar més atractiu a aquesta opció de lleure.

Gaming Vs eSports

En els últims anys s’ha parlat molt de gaming. I ara es parla molt d’eSports. Es tracta de termes que fan referència a una autèntica febre social, però que poden portar a certa confusió.

Aclarim conceptes. El gaming es refereix a l’acció física de jugar a un videojoc. Per a molts, el terme abraça des dels jugadors professionals de la fenomenal League of Legends, fins als avis que es baixen algun joc al telèfon intel·ligent des de la botiga d’aplicacions.

I a què ens referim quan esmentem el terme eSports? Per donar resposta a aquesta pregunta, és bo saber que la paraula prové de l’expressió Electronic Sports, o esports electrònics. És el gaming competitiu o professional, en la modalitat individual (Hearthstone, Starcraft 2 …) o d’equips (League Of Legends, DOTA …). És el gaming que congrega jugadors d’elit i també a legions de jugadors amateurs.

En definitiva, és el gaming de tota la vida, però amb components de competició i de show business, d’espectacle.

Podem dir que el món dels eSports és la gran revolució avui en marxa en el món del joc. És una forma d’entendre el joc que connecta amb les emocions, que tan característiques són d’esports populars de tota la vida com el futbol o el beisbol. El joc viscut com una experiència.

BEEP Aspe

Intel i Ticnova aposten pel mercat dels eSports

Fa setmanes que Ticnova (grup al qual pertany BEEP) i Intel realitzen formacions presencials a les botigues sobre el creixent mercat de eSports i sobre la 8a generació de processadors Intel, que tant millora l’experiència de joc dels gamers. Un moment àlgid d’aquest programa va ser l’arena de competició que es va organitzar a la convenció de Ticnova a Madrid, els passats dies 21 i 22 d’octubre.

Un mercat d’1,9 milions de persones

La dimensió que ha adquirit el mercat dels eSports és enorme. El formador d’aquestes sessions, Ander Peña, conclou que la demanda a Espanya està formada per 1,9 milions d’aficionats d’entre 16 i 35 anys que juguen tots els dies.

Els ingredients d’espectacle dels eSports fan que s’estigui configurant com una indústria d’oci amb capacitat de preeminència. Temps enrere, el gamer o jugador feia una partida i, quan desconnectava l’equip, aquí s’acabava la seva faceta gamer.

Ara, amb la competició, els aficionats viuen al màxim el seu hobby. Per entendre-ho, val el símil de lligues tan espectaculars com l’NBA. Pensem en aquest jugador de bàsquet amateur que, quan torna a casa després de jugar un partit amb amics, es posa còmode al sofà de casa per veure un partit de la millor lliga de bàsquet del món.

Fent ombra als esports tradicionals

Un estudi de 2017 assegura que els jugadors pensen que veure i jugar videojocs sobrepassarà en popularitat a veure i practicar esports de tota la vida l’any 2022.

Per arribar a aquesta conclusió, l’agència d’experiència de marca Momentum Worldwide va entrevistar a 2.600 persones sobre els seus hàbits de joc. Els entrevistats van considerar que el seu hobby era transversal a tota la societat, i el 85% va afirmar que el gaming i la cultura de eSports formarà sempre part de les seves vides.

Cada vegada més veus demanen que es tracti al món dels eSports amb el mateix respecte que es tracta a les grans lligues esportives que van néixer al segle XX. El director general de Momentum Worldwide, Chris Weil, diu que “la dimensió competitiva del gaming superarà als esports tradicionals d’aquí a uns anys, i les marques han de ser preparades per formar part d’aquest nou panorama”.

Els eSports són el futur. T’apuntes a aquesta nova experiència i forma d’entendre el gaming?

eSports