Skip to content

BEEP, compromesos amb l’escola del futur

10/06/2018
L’educació interactiva, recolzada en la tecnologia, ha vingut per quedar-se, assegura Albert Loran, responsable del mercat educatiu a la cadena de botigues d’informàtica de proximitat BEEP. Les editorials contribueixen a aquest canvi de model, que resta protagonisme al llibre de text de paper. Les empreses del sector del llibre de text són conscients que, gràcies a aquest nou model, es poden crear continguts de més qualitat i fidelitzar millor a les escoles.

“La classe mestra d’un professor ha donat pas a una altra forma d’enfocar l’ensenyament. Imaginem-nos que el mestre ensenya sobre la construcció de les piràmides d’Egipte. Doncs bé, l’educador pot enviar continguts —vídeos, mapes, imatges— amb molta antelació, perquè els alumnes puguin anar digerint-ho. A través dels programaris educatius, el docent pot saber quins alumnes s’ho han mirat, durant quant de temps…”.

Què és la gamificació?

La revolució tecnològica i educativa a les aules té un gran aliat en la gamificació de l’educació. “Es tracta de desenvolupar matèria educativa mitjançant el joc”, explica Albert Loran.

minecraft-education-edition

Què és Minecraft: Education Edition?

Microsoft s’ha apuntat a la gamificació amb convicció, i ha llançat Minecraft: Education Edition. “Els alumnes de tercer d’ESO de l’escola Sant Pau de Tarragona, amb la qual treballem, han creat tota una ciutat romana del segle III abans de Crist amb Minecraft: Education Edition. Un és senador, un altre fuster, un altre soldat …”.

Vols que els teus fills o els teus alumnes es familiaritzin amb la robòtica?

La gamificació també arriba a les aules i als nens a través de kits de robòtica. Unes línies més avall et mostrem alguns d’aquests productes, disponibles a la botiga online de BEEP. Tots aquests kits tenen una altíssima capacitat de seducció per a petits i adolescents. I és que la robòtica s’ha convertit en un atractiu joc amb fins pedagògics.

A partir de quines edats introduïm la robòtica a les escoles?

La robòtica té molt potencial per millorar l’experiència educativa a les escoles. No obstant això, segons Albert Loran, s’estan creant unes expectatives que no responen a la realitat. “Perquè un robot faci coses, l’has de programar primer. Si l’alumne no sap què és un vector i un angle, no li pots dir a un robot que recorri un angle de 98 graus a l’esquerra. La robòtica té una base matemàtica i física molt forta, per la qual cosa no és una bona idea emprar-la amb alumnes massa petits, que s’acaben frustrant”.

Per tant, és una bona idea esperar a sisè de Primària o a ESO per donar rellevància a la robòtica a les aules.

Xataka.com va publicar fa un temps un article en què alguns professors explicaven quin ús donaven a Minecraft: Education Edition.

En anglès, podeu llegir un contingut sobre Minecraft: Education Edition amb 12 consells per debutar amb aquest programari.

A BEEP ajudem a l’estudiant i a l’escola a trobar el producte i la solució adequats per a les necessitats de formació. Si vols conèixer com et pot ajudar BEEP a l’aula, fes clic a l’enllaç: http://www.beep.es/edu/

A la secció sobre BEEP EDU al lloc web de BEEP, veuràs quines solucions oferim per a les escoles, i podràs descarregar-te’n un dossier informatiu.

A més, a El Blog de BEEP hem publicat el contingut BEEP, productes i solucions per a les escoles.